Interspiros stora varumärkesresa
BAKGRUND
Interspiro är ett svenskt företag med bakgrund i AGA-koncernen. Man har länge varit världens främsta innovatör inom andningsskydd för brandmän, rökdykare, professionella dykare och andra användare i farliga miljöer. Marknaden är global och företaget verkar i alla världsdelar.
STRATEGISKA INSIKTER
Varumärket har under 30 år spretat mer och mer, med en rad olika lösningar beroende på vilken marknad som gjort dem. Interspiros innovationer är revolutionerande – och hela företaget globalt kommer tjäna på mer sammanhållen kommunikation.
Exempel på hur varumärket spretade.
LÖSNING
Uppdraget var att skapa en grafisk profil och kommunikation som ankrar i företagets historia, lyfter fram deras innovationsanda och är lika lätt att använda konsekvent i Sverige som Malaysia.
RESULTAT
En helt ny grafisk profil, nytt formspråk, nya annonser, uppdaterad webbplats, nya produktförpackningar och mycket, mycket mer. Allt förpackat i en utförlig varumärkesmanual, som implementerades internt av oss i samband med Interspiros stora säljkonferens 2016 i Amsterdam, Holland.
I samband med varumärkesarbetet togs en ny payoff fram
Interspiros nya varumärkesmanual innehåller allt från varumärkesplattform till regler för logotypen, grafiska element, typografi, tonalitet och produktmärkning
Uppslag om affärsområdes- och produktbilder
Uppslag om Interspiros historia
Ny förpackningsdesign
Primära och sekunda färger att jobba med
Interspiros Inspire-mask plåtad av Studio Ljusspel
Två helsidesannonser, en för rökdykmasken Inspire och en för vattendykmasken Divator
Uppdaterat profilprogram