NKEL hjälpte gymkedjan Puls & Träning med ny identitet och kommunikation

Ett starkt koncept till Puls & Träning

BAKGRUND
Puls & Träning är en av Sveriges snabbast växande gymkedjor och har i dag över 60 gym i Sverige. I takt med expansionen uppkom behovet att se över både identitet och kommunikation.

STRATEGISKA INSIKTER
P&T:s koncept bygger sedan starten på att etablera små gym i populära bostadsområden. Undersökningar visar att närhet till gymmet ökar chansen till att träningen bli av. Något vi tog fasta på under konceptutvecklingen.

LÖSNING
Som medlem i ditt lokala P&T-gym har du alltid nära till träningsvärk. Det nya huvudbudskapet fick sällskap av ett nytt, starkare formspråk och konceptet ”Goda grannar gymmar”. Den grafiska formen är precis som gymmen modern och luftig med inslag av starka kontraster.
 
RESULTAT
Erbjudandet till potentiella medlemmar har aldrig varit tydligare, den nya webbplatsen gör det enklare att bli medlem och de lokala gymmen har fått inspirerande verktyg för att själva kunna göra små kampanjer i grannskapet.


NKEL hjälpte Puls & Träning med ny grafisk identitet
Puls & Träning t-shirt.
Hej granne! Ny kommunikation för Puls & Träning.
Nkel gjorde en ny hemsida till Puls & Träning.