En överraskning från The Body Shop
En överraskning från The Body Shop
När The Body Shop avslöjade att Leona Lewis är varumärkets nya gästambassadör, spreds nyheten som löpeld inom skönhetsbranschen. Den brittiska sångerskan, som sålt över tjugo miljoner album, arbetar nu i nära samarbete med The Body Shop för att öka medvetenheten om skönhet som är Cruelty Free, det vill säga fri från animaliska ingredienser och ej testad på djur. Ibland är hemligheter så hemliga att inte ens den egna personalstyrkan känner till dem. Och just så var det här. Samarbetet skulle offentliggöras först i samband med ett pressmeddelande, och alla som kände till nyheten i förväg var svurna till hemlighet.
Men The Body Shop i Sverige och Danmark ville inte informera sin personal via ett formellt pressmeddelande. I stället valde de oss som reklambyrå för att hjälpa dem slå på stora trumman och fira nyheten tillsammans med personalen.
Sagt och gjort, vi designade en Leona Lewis-låda! I lådan la vi en flaska mousserande rosévin och det rykande färska numret av kundklubbstidningen Everybody, som innehöll mer information om samarbetet med Leona Lewis. Totalt budades över hundratio lådor ut i de båda länderna.
Om överraskningen gjorde succé? Den gjorde succé.