Nkel - reklambyrån i Stockholm som inte krånglar till det

View Original

Säg hej till vår nya copywriter!

Välkommen till Nkel, Björn! Vem är du?

– Det undrar jag också. Det jag kan säga med säkerhet är att jag är 36 år och har spenderat de senaste 12 åren i den föränderliga kommunikationsbranschen.

Hur hamnade du hos oss?
– Ett kort svar är att jag satt på 1:ans buss i 23 minuter. Ett mer utvecklat svar omfattar annonser i branschmedia, nätverkande, intervjuer, magkänsla, nya utmaningar och en känsla av att jag kan göra Nkel till en ännu bättre byrå – och vice versa.

Vad tar du med dig till oss efter dina år i branschen?
– Dels en tro på att det mesta och det bästa fortfarande är ogjort. De stora, ofta retsamt e(nkla), idéerna som göra hela skillnaden. Dels en vetskap om att bra kommunikationsarbete till stor del handlar om just arbete. Att kavla upp ärmarna och köra rakt in i kaklet. Och sen vidare rakt in i kaklet bakom kaklet.

Vad kan våra kunder förvänta sig av dig?
– Next level-grejer mestadels.

Du har redan varit här i ett par veckor nu. Vilket intryck har du fått av din nya reklambyrå?
– Jag vet att det är ett anmärkningsvärt bra gäng och jag ser fram emot att få vara med och göra anmärkningsvärt fina jobb för både gamla och nya kunder.

Vad pysslar du med på fritiden?
– Hänger med min fru och dotter så mycket som möjligt. Försöker hitta ej plågsamma sätt att motionera. Samt konsumerar lite för mycket fulkultur och mycket för lite finkultur.