Stort profil- och webbprojekt för Astma- och Allergiförbundet
På nya astmaoallergiforbundet.se får den uppdaterade grafiska profilen skina i all sin prakt
Möt Astma- och Allergiförbundets nya, moderna profil och webb
Sedan vi började jobba med Astma- och Allergiförbundet i mitten av 2015, har vi hunnit med flera roliga projekt tillsammans. Men inget har varit mer omfattande än arbetet med deras nya webbplats, parallellt med en uppdatering av förbundets grafiska profil.
I båda projekten var målet att modernisera och renodla. För att stärka den grafiska profilen och göra den lättare att arbeta med. För att skapa en mer lättanvänd webbplats, med tydligare navigering och mer lättlästa artiklar.
Briefen för den grafiska profilen var att lämna logotypen intakt, men i övrigt fick vi närmast fria händer. Resultatet blev en gladare, piggare och friskare profil. Hoppa gärna över till astmaoallergiforbundet.se och ta dig en titt!
Den grafisk manual visar bland annat hur man kan jobba med typografin
Exempel på resonemang innan uppdateringen. Vad kan behållas, vad ska justeras?
Självklart funkar den lika bra i mobilen som på desktop
Nya formen på plats! Uppdaterad struktur, innehåll och självklart helt responsiv
En stor del av projektet var att uppdatera och stärka den grafisk profilen, genom att tillföra ny typografi, nya färger, nya symboler och ett nytt bildspråk
Vi har hittills gjort två kampanjer åt Astma- och Allergiförbundet, en för Världsastmadagen och en för Parfymfria veckan