Helsida i SvD åt vår nya kund Matkomfort
Matkomfort garanterar en obruten kylkedja – från deras kök till ditt
Förra veckan avslöjade SvD Näringsliv att det finns företag i matkassebranschen som brister i kylhanteringen av livsmedel. För att spara pengar väljer många aktörer andra lösningar än godkända kylsystem när maten levereras till kunderna.
Så jobbar inte vår nya kund Matkomfort. När det kommer till livsmedelshanteringen har de gjort allt rätt från början, bland annat genom att uteslutande samarbeta med en certifierad kyltransportfirma.
Just nu befinner vi oss mitt i ett stort varumärkesarbete tillsammans. Positioneringen finslipas, konceptet spikas och den grafiska profilen kompletteras. Allt är inte på plats till 100 procent än, men när Svenska Dagbladets granskning av branschen dök upp var det en unik möjlighet för Matkomfort att skapa stark kommunikation. Sagt och gjort. Bara ett par dagar efter den första artikeln pryddes en helsida i SvD med annonsen du ser ovan. Samma dag vi fixade annonsen designade vi även sigillet som kommunicerar obruten kylkedja, som Matkomfort kommer fortsätta använda framöver. Ett otroligt kul uppdrag att få ta på volley, där vi visade hur snabbfotade vi kan vara! Vill du också ha en egen fin kampanj, läs hur det funkar på nkel reklambyrå