Ny grafisk profil och webbplats till Subset
Full fart direkt med vår nya kund Subset
Inför premiäruppdrag med en ny kund gör vi alltid en ordentlig analys av nuläget. Sitter varumärkesplattformen på plats? Lirar den grafiska profilen? Når man ut till målgruppen? Grundregeln är att aldrig pilla i något som redan fungerar bra, bara för pillandets skull. I vissa fall kan vi gå rakt på att skapa ny kommunikation, i andra rullar vi upp skjortärmarna tillsammans med kunden för att reda ut vad som är företagets själ – och hur allt ska jobba för att förmedla den.
Subset är ett av Sveriges vassaste företag inom systemutveckling och IT-säkerhet, med uppdrag åt bland annat försvarsindustrin och finansvärlden. Deras leveranser ligger alltid i framkant, är exemplariskt dokumenterade och tål granskning. Tillsammans kom vi fram till att det var dags för varumärket att få en ordentlig putsning, parallellt som vi påbörjade arbetet med att uppdatera deras webbplats till en modernare lösning.
Hittills har vårt samarbete resulterat i en ny varumärkesplattform, en evolution av den grafiska profilen, en ny payoff, en ny webbplats (med lika nytt innehåll) och en massa profilmaterial. Skrolla ned för att se godbitarna!
När vi utvärderade Subsets grafiska profil beslöt vi oss för att jobba vidareutveckla deras symbol, men byta färger och formspråk
Stående version av logotypen, här med deras nya payoff: ”Säkrare IT-lösningar”
Att utveckla en ny grafisk profil handlar om mer än att designa om logotypen. Här ser du bland annat nya ikoner, färger och typsnitt
På nya subset.se kan du ser mer av hur vi även jobbade med att ta fram ett nytt bildspråk, en ny tonalitet och nya texter
Subset.se fungerar självklart lika bra oavsett skärmstorlek
När ett företag byter grafisk profil behöver även kontorsmaterial och profilkläder uppdateras