The Body Shop – en riktig parallellslalompolare
BAKGRUND
The Body Shop var världens första etiska skönhetsvarumärke och man är världsledande i arbetet med Community Trade och värderingsfrågor såsom att inga ingredienser någonsin ska testas på djur. Första svenska butiken öppnade redan på 70-talet.
UPPDRAG
Vårt samarbete började 2003 då vi fick förtroendet att skapa deras kundtidning Everybody. Nu, mer än en ett decennium senare, kan vi stolt se tillbaka på mängder av små och stora projekt. På listan finns löpande butikskampanjer, pressevent, aktiviteter i kundklubben, närmare 50 kundtidningar och bloggen Beauty With Heart.
RESULTAT
Den senaste bekräftelsen på att kommunikation når ut, kom i form av att Sveriges konsumenter utsåg The Body Shop till landets bästa företag utifrån Hållbarhetsbarometerns ranking 2015.
Vi har producerat över 40 nummer av kundtidningen Everybody, som trycks i hundratusentals ex
Pressrelease för Spa of the World
Pressreleaser för fyra produktlanseringar
The Body Shops skönhetsportal BeautyWithHeart.se
Stor utomhuskampanj som bl.a. syntes i busskurer, på stortavlor och i Stockholms tunnelbana
Uppslagsannons i Daisy Beauty