Bankomat: Koncept och sommarkampanj

BAKGRUND
Bankomat erbjuder sedan några år resevaluta i ett stort antal uttagsautomater, med stans bästa kurser på bland annat euro, dollar och pund. Det är således en god idé att starta varje utlandsresa vid någon av Bankomats många automater med resevaluta. Mer resevaluta för pengarna, helt enkelt.

OM KAMPANJEN
Svenskarna har alltid varit ett resande folk. Till årets sommarkampanj lanserade vi därför den fiktiva resebyrån “BlueTrip” som under ledning av den karismatiske reseledaren Roger, bussar folk till solen. Kampanjen gick upp på bred front och syntes – och hördes – på allt från bio till Spotify.

Reklamfilmen som gick på bio, i TV4 och digitalt på bland annat YouTube och i sociala medier.

Pratbubblor på uttagsautomater och kommunikation i display.

För den som ville resa med stil gjorde vi en solhatt i begränsad upplaga.

Resetaggar som delades ut till resenärer inne på bankkontor.

Kampanjbild på bussen.

 
 

Vi spelade in en låt med Roger som ligger på Spotify (och andra streamingplattformar). Och självklart tog vi in legenden Ulf Elfving för att promota låten i radio. Klicka på skivomslaget ovan för att lyssna på alla reklamspottarna.

Älskar du karaoke? Och Bankomat? I så fall kan du äntligen slå två flugor i en smäll med världens första Bankomat sing-along!