Interspiro: Varumärkesrekond – varumärkesstrategi, grafisk profil, koncept
BAKGRUND
Interspiro är ett svenskt företag med bakgrund i AGA-koncernen. Man har länge varit världens främsta innovatör inom andningsskydd för brandmän, rökdykare, professionella dykare och andra användare i farliga miljöer. Marknaden är global och företaget verkar i alla världsdelar.
Varumärket har under 30 år spretat mer och mer, med en rad olika lösningar beroende på vilken marknad som gjort dem. Interspiros innovationer är revolutionerande – och hela företaget globalt kommer tjäna på mer sammanhållen kommunikation.
Uppdraget var att skapa en grafisk profil och kommunikation som ankrar i företagets historia, lyfter fram deras innovationsanda och är lika lätt att använda konsekvent i Sverige som Malaysia.
RESULTAT
Arbetet landade i en komplett varumärkesrekond med varumärkesstrategi, ny payoff, utvecklad grafisk profil och nytt reklamkoncept. Därefter tog vi fram ny webbplats, nya produktförpackningar, annonser och mycket, mycket mer. Allt förpackat i en utförlig varumärkesmanual, som implementerades internt av oss i samband med Interspiros stora säljkonferens.
I samband med varumärkesarbetet togs en ny payoff fram
Interspiros nya varumärkesmanual innehåller allt från varumärkesplattform till regler för logotypen, grafiska element, typografi, tonalitet och produktmärkning
Uppslag om affärsområdes- och produktbilder
Uppslag om Interspiros historia
Ny förpackningsdesign
Primära och sekunda färger att jobba med
Primära och sekunda färger att jobba med
Två helsidesannonser, en för rökdykmasken Inspire och en för vattendykmasken Divator
Uppdaterat profilprogram
Läs mer om våra tre ben: reklambyrå, designbyrå och webbyrå